No nyt kyllä ärsyttää ku en oo oikeesti kirjottanu tänne pitkään aikaan ja paljon kivaa on tapahtunu...

Tänään heräsin tos puoli kahden aikaan, pikkasen väsytti joo... Simon kävi just tossa mun ovella ku kuuli että oon heränny ja sano että ohhoh sä oot heränny, sulla oli kyllä pitkät pitkät unet :D Nojoo...välillä täytyy ladata vähä akkuja että jaksaa taas ens viikon.

Viime viikonloppuna lauantaista sunnuntaihin oltiin Maijun kanssa Edalessa. Mentiin sinne noin puolenpäivän aikaan (mä olin perillä vähä aiemmin ku mun juna lähti täältä jo muistaakseni 11.20 ja matka kesti vaa vartin). Teltta ostettii tätä reissuu varten, makso 20 puntaa joten kymppi molemmilta.. tarkotus olis tehdä vielä toinenki telttareissu ennen mun suomeen paluuta :) Edalessa tosi ihanat maisemat ja muutenki se on tosi sympaattinen pieni maalaiskylä. Käytii sitte  vaeltelee muutama tunti sielä High Peakilla, luulin että olis ollu iha tajuttoman rankkaa kiivetä sinne huipulle, mut ei se sitte oikeastaa ees ollu..valittii vaa aika jännä reitti, ku viimene nousu oli sellasta pelkkää kivimäkee, että piti niitä kiviä pitkin sitte koittaa kavuta ylös :D se oli kyllä aika extremeurheilua.. sitte kiivettii vielä vähä ylemmäs, sielä tuuli ihan kamalasti, joku lapsi olis varmaa voinu lähtee lentoon sielä, ku itekki vähä heilu miten sattuu :D sielä oli myös vähän outoa hengittää... :o ilma tuntu jotenki ohuelta tai silleen hassusti, vaikea selittää. Lampaita oli paljon tolla reitillä, ei niitä ihan sentään sielä huipulla ollu, mutta kyllä niitä aika ylhäällä kuitenki jossai paikoissa oli.. Oli tosi kivaa. Illalla sitte hyvällä omatunnolla juotii muutamat sidukat teltalla ja käytii syömäs yhdessä pubissa, mutta se ruoka maistui kyllä vähän joltai...navetalta tai lampaantaljalta :D yöh.. ja juotii sielä jotku oudot siiderit mitkä kyllä ei maistunu oikee miltään, lähinnä enemmän joltai kotiviiniltä tai joltai omatekoselta vinkulta....

Yöllä alettiin nukkumaa joskus 2 aikaa jo, englantilaiset on kyllä outoja ku ne alkaa nukkumaan niin aikasin :D ei koko alueella ollu elämää enää 12 jälkeen :o ne alottaa juomisen jo joskus ennen kuutta varmaan ja sitte alkaa aikasin nukkumaan...onhan se tietty iha järkevää.. No meki sitte alettii nukkuu jo nii aikasin, tai no kyllä vähä vielä siellä teltas juteltii jotai ja sitte huomattii jotai outoo taskulampun osotteluu, nii aukasin meidän teltan ovee vähä että koitin kurkata mitä sielä tapahtuu, niin eiköhän vastassa ollu se camping alueen omistajan (nainen,50 v.?) naama :D ja sano vaa jotai että nyt hiljaa tytöt : DD löin vaa edestä sen oven sitte kiinni eikä ees taidettu sanoo mitään.... oli ihan outoa että tuli sanoo muka siitä, ku ei meidän äänet oo voinu kuuluu mihinkään asti, koska meidän naapuriteltois oli vaan kaks muuta porukkaa, jotka oli myös vielä juomas ja yhessä ne jo kuorsasi... sitte se mummo koitti myös koputella siihe meidän viereisen porukan asunto-auton ovelle, mutta ei ne aukassu sille :D hohhoijaa... nauratti vaan iha hulluna... sillä ei varmaa ollu muuta tekemistä ku tulla sinne iltakävelylle ja jos pienenki äänen kuuli nii meni sanomaan... keksittiinki siitä sitte kaikenlaisia kummitustarinoita : D se ei kuitenkaan tajunnu sitte että ketkä me oltiin, ku aamulla se oli tosi ystävällinen ku lähdettii alueelta ja pyydettii että voidaanko jättää meidän reput johonki säilytyksee siks aikaa.. niin saatiin sitte jättää ne jonnekkin varastoon, onneksi, koska ei oltas voitu lähtee kiipeilee meidän kamojen kanssa....

Niin, sunnuntai aamuna tosiaan herättiin jo klo 9, kun teltassa oli kamalan kuuma ku aurinko paisto just mun puolelle.  Yöllä taas herättii noin 3.30am, ku oli ihan jäätävän kylmä, tuuli kamalasti ja vettä sato... piti laittaa 3 villapaitaa päällekkäi ja silti paleli kamalasti. No aamulla oli sitten tän ansiosta kamalan tukalaa ku mulla oli varmaan 5 paitaa päällekkäin :D käytiin taas muutama tunti sitte kiipeilemäs, käveltiin paljon enemmän kun lauantaina, mutta oli vähä hölmöä kun ei otettu mitään eväitä mukaan ja mulla oli vesipullos vaan jotain puolet vettä ja Maiju unohti koko vesipullonsa :D noh, selvittiin kuitenkin.Illalla sitten joskus kuuden aikaan taisin olla kotona, reppu oli onneksi kevyempi kun Edaleen mennessä..niin tosiaan,Simon lainasi mulle sen retkireppua, se on siis tommonen aika valtava, jonka sisään sain mahtumaan kaiken, mitä tonne mukaan tarvin. Sinne sopii siis makuupussi,teltta,telttapatja yms kaikki vaatteet, ruoat yms. Aika kätevä kyllä, vaati vaan aikalailla lihasvoimia :D

Sitten tää seuraava viikonloppu, 25.-27.6, Suomen juhannusviikonloppu, meni niin, että perjantaiks varattii Maijun kanssa hotellihuone Saschas nimisestä hotellista. Vietettii vähä iltaa sielä ja sitte paris baarissa ja nukkumaan alettiin joskus 3 aikaan jo. Aamulla hieman väsytti herätä noin puoli 9, aikomuksena oli siis lähtee Liverpooliin jo klo 9 junalla, mutta ei ihan ehditty siihen niin mentiin sitten klo.9.37 junalla. Kierreltii päivä sitten siellä, ilma oli tosi mahtava. Käytiin mm. pienellä "laiva"reissulla, jossa ei tosin ollu mitään järkeä, kun ei ees mahdutti istumaan kunnon paikoille ja siihen ei edes paistanut aurinko.."oppaan" puheista ei tajunnut mitään kun moottori hurisi nii lujasti.. hyvä puoli siinä kuitenkin oli, että sieltä sai hyviä kuvia! :)

Käytiin myös lähes kaikissa perusnähtävyyksissä, kuten maailman 5.suurimmassa katedraalissa, Beatles (The Covern) pubissa ja clubissa, Beatles Shopissa... olis sielä ollu sitten jotain ilmasia museoitakin, mutta ei jaksettu mennä niihin.. siellä olis ollu myös joku The bug world, siis joku aivan kamala paikka, joka täynnä erilaisia örkkejä :D nähtiin se paikka sielä ja käytiin sen "eteisessä" varsin kattomas, nii sielä oli jo näytillä joku aivan jättimäinen hämähäkki, jättitorakoita tms.... huhh meinas jo siinä paniikki iskeä, joten poistuttii nopeesti ko.paikasta pienen hysterian valtaamina :D en olis varmaan palannu elossa, jos olisin sen kalliin lipun sinne ostanu ja koittanu lähtee kiertelee sinne....tai jos elossa vielä olisin, niin ainaki taitas olla jo lähes mielenvikanen...

Lähettiin Liverpoolista sitten noin ilta seitsemän junalla pois, päästiin siis samalla junalla Manseen asti, missä mä sit poistuin ja Maiju jatko matkaa Chesterfieldiin. Meidän juna oli vähän myöhässä, niin en ehtinyt 7.45 junaan, joten piti tunti odottaa ja mennä sitten 8.45 junalla kotiin. Liverpool kyllä kiva kaupunki, paljon enemmä näkemistä ja muutenki hienompaa ku Mansessa, josta en kovin tykkää. Junalippukaan ei ollu kallis, Mansesta jotai 6.50 £ menopaluu. Tosin sitte eriksee vielä New Millsiin, mutta se nyt on sitten vaan noin.2.80£, Jos olisin tienny että lippu on noin halpa (oletin lähes 20puntaa?) niin olisin varmaan käynyt siellä jo useamminkin, paitsi että no en tiedä olisko aiemmin sitte ollut ketään kenen kanssa lähteä, mutta nyt oli kivaa siellä kyllä Maijun kanssa :-)